יום שני, 8 בספטמבר 2008

סקר החלומות

כשפתחתי את הבלוג שלי, הוספתי בצד סקר קטן ששאל:

אם לא הייתם צריכים להרוויח כסף, האם הייתם ממשיכים לעסוק במה שאתם עוסקים בו היום?

רוצים לדעת מה היו התוצאות?

  • מתוך 322 אנשים שהצביעו עד היום, רק 22% אחוז אמרו "כן, אני אוהב/ת את העבודה שלי"
  • עוד 31% אחוז אמרו "כן, אבל הייתי משקיע/ה פחות זמן בעבודה והייתי מפתנה גם לדברים אחרים"
  • 46% הנותרים (כמעט חצי!) אמרו "לא, אני עוסק/ת בזה רק כדי להתפרנס"

עצוב, אבל לא ממש מפתיע...

בעכבות הסקר הראשון, החלטתי להתחיל סקר חדש שצפוי להיות הרבה פחות צפו :-).

אם אתם מוצאים את עצמכם בין אותם אנשים נדירים :-) שלא ממש רוצים לבלות את כל חייהם בעבודה הנוכחית שלהם, אני מזמין אתכם לכתוב כאן בבלוג את התשובה לשאלה הבאה:

אם היה לכם את כל הזמן ואת כל הכסף שאתם צריכים ולא הייתם צריכים לעבוד בשביל הכסף, מה הייתם עושים?

עכשיו אני יודע שזאת שאלה מוזרה, והיא מעוררת הרבה התנגדויות מצד האגו שזועק "איזו שאלה טפשית! אין דברים כאלה! זה בלתי אפשרי!".

אני מזמין אתכם להניח לקולות הללו לרגע ולשאול את עצמכם בכנות
  • מה הייתם עושים עם החיים שלכם, אם הכול היה אפשרי?
  • מה הייתם עושים, אם הייתם יודעים שאתם לא יכולים להיכשל?
תכתבו את התשובות כאן בבלוג ותזמינו גם את החברים שלכם לבוא ולבטא את החלום שלהם.

אני אתחיל עם שלי- חלום קטן שאני ואישתי מתכוונים לממש בשנתיים הקרובות - חופשה של חודש באי בורה-בורה
(תקליקו על התמונה בשביל לראות את זה בגודל טבעי :-))


:

14 comments:

noahbenmoshe אמר/ה...

אם היה לי את כל הזמן וכול הכסף שאני צריך. אז האיתי עוזר למשהו אחר שנזקק לעזרה זה אחד. שנית האיתי מטייל בעולם היפה שלנו ומגלה לעצמי תרבויות שונות ומענינים.שלוש. האיתי מסיים את התואר השלישי שלי בשיזוף בספת הים שלנו פרישמן כמובן. תודה נח וסליחה על העברית שלי.35 שנים לא כתבתי בעברית הרבה אז מחילה ממכם ביי

Unknown אמר/ה...

Reach State and Stage Enlightenment

Enlighten more and more people each day, through an institute, through relationships, through writing books, through monasteries, through coping with other people with the same cause.

Explore Earth; beautiful places (Nature, Hi Tech Societies), special places (Tribes and extraordinary locations) Explore space, from mars to other galaxies.

Help save and improve the overall state of the earth (save it from pollution of air land and water, the extinction of animals and forests and so on) and the people on it (build huge farms for people to work and grow food there, with special schools and so on)

Help bring the whole world to a state of personal Wellness and a world-centric perception to be the least.

אז ישיר אמר/ה...

ישר הייתי הולך ללמוד ספרות ותלמוד באוניברסיטה או במקום אחר. הייתי מקים עמותה לנקיון השכונה שלי, על ידי הפעלה של ילדים, פנסיונרים ומתנדבים מהשכונה.
בונה לאשתי סטודיו ליוגה על הגג, ומשחרר אותה מהעבודה המתסכלת שהיא תקועה בה.
כמובן שהייתי עוזב את העבודה...

shlomo אמר/ה...

על חודש חופשה בנוי כל החיים שלך ושל אישתך?
אל תצבע הכל ורוד כאילו שאין לך בעיות אחרות

Unknown אמר/ה...

שלמה, מעניין איך פירשת את מה שכתבתי...

Moshe Style אמר/ה...

שלום לכולם, הייי עושה קורס טייס ועוסק בפיתוח טכנולוגיות מיחזור.

מי יתן וזה יתגשם..........

Unknown אמר/ה...

הייתי חוזרת לעבודה הקודמת שלי, אבל אם היו מבטיים לי שהיא תהיה בדיוק מה שהיא הייתה, ובמציאות זה לא כך ולכן עזבתי.

Unknown אמר/ה...

דולי, מה עשית בעבודה הקודמת שלך?

Unknown אמר/ה...

לו חלום זה היה מתגשם
הייתי מקים חווה פרטית ירוקה
עם כל הדברים הבריאים שיש
ומקרב אלי את משפחתי הרחבה
ידידיי הרבים .
ועושה כבר את גן עדן עכשיו ולא אחרי
שאיעלם מהעולם

Lior Shechter אמר/ה...

שלום לכולם, שלום מארק !
אני עוסק במסחר יומי בבורסה האמריקאית, מזה אני מתפרנס בכבוד רב, אז נתחיל מזה שניתן להרוויח כל יום משכורות שלמות ועדיין להשאר עם המון זמן פנוי. ועכשיו לשאלתך מארק, אם היה לי אין סוף כסף ואין סוף זמן פנוי הייתי מקדיש אותו בלהיות בחברתם של אנשים קצת שונים מכל איש רגיל והייתי עושה הכל כדי לתת לכל אחד ואחת את ההרגשה שכולם אנשים רגילים כמו כולם.
הייתי מקדיש את זמני לתרומות ופיתוח מקומות שיעזרו בצורות שונות לאנשים בעלי צרכים מיוחדים, מקים אתרי נופש וקניונים כדי שלכולנו יהיה איפה לבלות ולהנות, וכמובן הייתי נוסע בעולם שלנו לראות איפה אנחנו חיים, הייתי נוסע עם מארק לאי המטורף שבמאמר (-:
ולכל מי שלא אוהב את מקום עבודתו, אין שום סיבה לקום בבוקר וללכת למקום או לעסוק במשהו שלא אוהבים, אין בזה שום כיף ושום סיפוק ושאין כיף אז לא שווה לעשות כלום ובדרך כלל גם מה שעושים בלי כיף אז לא מצליחים בו. יש היום כל כך הרבה תחומים ואפשרויות שניתן להתפרנס מהם ולהצליח בהם, אני בטוח שהדבר הראשו שעולה לכם לראש עכשיו יאללה נרוץ לבורסה, ממש לא! מי שמחפש בבורסה כסף מהיר וחושב שזה יבוא לו ככה בקלות אז הוא ממש טועה ורוב מוחץ של האנשים מפסידים בתחום הזה! העולם מלא באפשרויות עבודה, שבטוח כל אחד ימצא את התחום שהוא אוהב, כיום גם יש המום אפשרויות של עבודהה מהבית דרך המחשב שלא מצריכות לקום בבוקר עצובים וללכת לעבודה בלת ברירה רק כדי להביא בסוף חודש את הכמה אלפים הספורים הביתה. זה לא שווה את זה, העיקר תנו חיוך!
בהצלחה לכולם,
ליאור שכטר!

פנויה...שם זמני אמר/ה...

שלום
אם היה לי כסף וזמן הייתי חיה
ללחיות יש הרבה אפשרויות לכן לא אפרט אותם כמובן וללא ספק שהייתי מתנדבת באייזה מקום ויותר מזה הייתי מאמצת ילד
נכון לכרגע החיי יפים בחלקם עושים מה שצריך ובחלקם מה שרוצים מאזנים את החיים בסך הכל גם כאשר עושים דברים כי צריכים לעשותם נשאר זמן לעשות דברים שרוצים לעשות אז בסך הכל החיים אחלה
אני לא מאמינה שאפשר אחרת החיים זה לא הבה נגילה
להיות שמח ומאושר תלוי בנו כאינדיבדואל
אז שנשמור על חיוך והשאר כבר יסתדר מעצמו

Unknown אמר/ה...

אם היה לי מספיק כסף והמון זמן פנוי, הייתי עושה דברים ששני הגורמים הנ"ל מונעים ממני, כמו למשל לטייל בעולם לעשות טיול של כמה חודשים במזרח, חודש בקליפורניה, חודש-חודשיים באפריקה.. אני רוצה לראות עולם :) וכמובן הייתי יוצאת עם המשלחת של ביה"ס לפולין...
בעזרת השם הייתי רוצה יותר מחמישה ילדים אך אני יודעת שקשה להקדיש לכולם כל מה שדרוש מבחינה כלכלית ואין לי רצון לחיות בדוחק ככה שאאלץ לוותר על חלום זה ולהיות עם ארבעה או פחות :( עצוב שכסף הוא גורם להבאת חיים לעולם או אי הבאת חיים..
הייתי גם עושה רענון מלתחה (בחורה, נו מה.)
כבר עכשיו לומדת נהיגה מוציאה רישיון וקונה את האוטו שהכי מוצא חן בעיני והוא לא חייב להיות הכי מפואר :) ועל הדרך איזה ג'יפ עצבני..
הייתי קונה לחבר שלי מתנות, הייתי קונה פסנתר כסף מהסוג הכי טוב ומשלמת למורה ללמוד את הכלי הזה כמו שצריך (לבד בבית זה לא נחשב), הייתי לומדת תואר במוזיקה, תואר בלכלה, תואר בפסיכולוגיה פילוסופיה פסיכתרפיה וכל מה שקשור בתחום, סצויולוגיה, אסטורונומיה.. יש כ"כ הרבה תחומים שמעניינים אותי! הייתי כמובן עוזרת לאנשים קשיי יום, הייתי מקימה בי"ס לילדים עם תסמונת דאון-יש מחסור בכאלה בארץ.. תורמת לאגודה למלחמה בסרטן..
זה פשוט לא נגמר!!!!

בגדול הייתי רואה עולם, חיה את החיים, עוזרת לאחרים ומקדישה את עצמי לדברים החשובים באמת כמו הבעל והילדים שבע"זה יהיו לי, בלי להתחשבן על "אין לי זמן אני בעבודה" ו"אין מספיק כסף"
אלה החיים האמיתיים...
בעזרת השם נעשה ונצליח

פנויה...שם זמני אמר/ה...

שלום לך שיר
כדי להצליח יש לבחליט להצליח
נכון בעזרת השם כפי שכתבת
אבל גם בעזרתך
החליטי ותצליחי
הצלחה מתחילה מהחלטה
חיים נפלאים

אנונימי אמר/ה...

קורס שוק ההון