יום רביעי, 15 באוקטובר 2008

לנשום מעבר למחסומים

בעקבות פרסום סדנת ריבירסינג קיבלתי מספר מיילים מאנשים שרצו ללמוד יותר על השיטה המדהימה זאת.

אז מה זה ריבירסינג?

שיטת הריברסינג (rebirthing) פותחה במתכונתה הנוכחית לפני כ-30 שנה ע"י האמריקאי ליאונרד אור. אור שהה בסאונה זמן ממושך מדי והחום והמחנק גרמו לו לנשום עמוק וברציפות במשך דקות ארוכות. נשימות עמוקות ורציפות אלו, גרמו לו באופן ספונטני לחזור ולחוות מחדש רגשית וגופנית את חוויית הלידה. במקביל לאור, מספר חוקרים נוספים פיתחו וריאציות שלהם של השיטה - שהידועה בהן היא "נשימה הולוטרופית" (holotropic breathing) שפותחה על ידי דר' סטן גרוף כאחד הכלים החשובים של אסכולת הפסיכולוגיה הטרנס-פרסונלית.

התהליך של ריבירסינג מתבסס על טכניקת נשימה מיוחדת, המציפה את הגוף בחמצן וכתוצאה משילוב של שתהליכים פיזיאולוגיים יחודיים מאפשרת ליצור תקשורת בין החלק המודע והחלק הלא מודע של התודעה שלנו להעלות על פני השטח תכנים אשר בדרך כלל מנהלים את חיינו אף נשארים "מתחת לשטיח". השיטה נועדה לנקות ולשחרר את האדם מחוויית הלידה וממחסומים ומעצורים הנוצרים מאוחר יותר, כתוצאה מהתנסויות ופחדים. אפשר לדמות את ריבירסינג למין "חוקן אנרגטי" המנקה את הגוף והנפש בכל הרבדים ממשקעי העבר, ממחסומים, מצבורים של רגשות שליליים - וכל זאת מבלי לערב את השכל המודע תוך שימוש בגוף לשחרור של מקור הפחד והמתח שלרוב הינו בלתי מודע.

בשביל מה אנשים באים לסדנאות ריבירסינג?

אנשים שונים באים מסיבות שונות:

  • חלק רוצים להבין את עצמם טוב יותר, להבין את המנגנונים המנהלים אותם בחיים
  • אחרים באים פשוט לפרוק עודפי מתח, להשתחר מאגרסיביות, תחושת תקיעות, ורגשות שליליים אחרים
  • יש כאלה שרוצים לחוות מצבי תודעה אלטרנטיביים, מצבי תודעה מעבר לתמונת העולם הקונבנציאונלית. מעניין לציין שסטן גרוף פיתח את הנשימה ההולוטרופית בתחליף לתרפיית הLSD שהוא השתמש בה בשנות ה50.
יהיו המטרות שלנו אשר יהיו, תהליך ריביסינג הוא אחד התהליכים המרתקים והמפתיעים ביותר שאני מכיר, תהליך אינטנסיבי של מפגש עם עצמנו - לפעמים כואב, לפעמים משכר, אבל תמיד אוטנטי וכנה עד הסוף.