יום ראשון, 19 באפריל 2009

מיליונר בפיג'מה

מכירים את המצב הזה שאתם עוסקים במשהו, די מצליחים בו, ה"אגו" חוגג...

ואז פתאום מגלים שהעולם הרבה יותר גדול ממה שחשבתם?

שיש אנשים שפשוט משאירים אותך פעור-פה, כשהמילה היחידה שעוברת לך בראש היא "וואו!"

זה מה שקרה לי כשפגשתי את "המליונר בפיג'מה"...

לפני כחודש, כשהשקנו את תוכנית השותפים של האתר "מדע ההתעשרות", אנשים התחילו לפנות אליי עם שאלות, והחלטתי לבנות הדרכה ראשונית לשותפים שלנו שתעזור להם בצעדייהם הראשונים.

ואז נתקלתי בבלוג הזה - "המילונר בפיג'מה - איך להרוויח (כמעט) מילון שקל חדשים בשנה"...

כשהתחלתי לקרוא את הפוסט הראשון -אי המטמון 2008 - התגובה הראשונית שלי הייתה "נו, באמת..."
בחור בן 22, כמעט ללא נסיון בתחום, מציב לעצמו מטרה להוויח מיליון שקל תוך שנה...

יומרני, לא?

אבל משהו תפס אותי והמשכתי לקרוא...

ואז בא ה"וואו.."

רק בשביל דוגמא - בחודש הראשון יגאל (שמו של "הפיג'מיסט" בישראל) הפסיד 1000 שקל...
בשני - כבר הרוויח מעל 10,000...
בשלישי - אתם מוכנים? - עבר את 50,000!

אבל זה לא רק הרווחים, זה עצם האפשרות ללוות בן אדם שעושה את זה באמת בגדול במסע שלו...
האפשרות להציץ אל מה שקורה שם בפנים...

אני לא מדבר על "סודות המקצוע" - יש לא מעט אנשים שמלמדים את זה - אלא על מה שקורה ב"קישקע" ובין האוזניים...

בקיצור, אני למדתי (וממשיך ללמוד) המון והקריאה בבלוג גם דחפה לעשות אותי כמה דברים שידעתי שכדאי לעשות, אבל איכשהו - מכירים את זה? :-) - אף פעם לא היה לי זמן...

וזה הוכיח לי פעם נוספת ש"אין העומד בפני הרצון" - צריך רק לעשות...

נ.ב. אני קורא את הבלוג בסדר כרונולוגי וזה מה שאני ממליץ לעשות גם לכם - כל יום לקרוא לפחות פוסט אחד, אחד אחרי השני...

נ.נ.ב. בתוך הבלוג של המילונר בפיג'מה ראיתי המון דוגמאות מצוינות של שבעת החוקים של מדע ההתעשרות - אם יהיה לי זמן פנוי, אני אעשה מבחר של פוסטים המבהירים כל חוק וחוק...

:

5 comments:

John אמר/ה...

אתה טועה ומטעה.
יגאל הפסיד סכומים גדולים וגם הרוויח. בנטו הוא לא עשה כסף, אולי מעט. אני חושש שלא קראת את כל הבלוג שלו. היו לו משברים קשים אחרי הפסדים גדולים, התמונה לא ורודה בכלל. אני מאחל לו רק הצלחה, אבל כדאי לומר את האמת.

Unknown אמר/ה...
תגובה זו הוסרה על ידי המחבר.
Unknown אמר/ה...

שלום יואב ותודה על התגובה.

אכן לא סיימתי לקרוא את הבלוג - כמו שכתבתי, אני קורא את הבלוג ברצף.

ולגבי ה"ורוד" -זה בדיוק מה שאהבתי בבלוג שלו - הוא נותן תמונה אמיתית של מה זה אומר לבנות עסק באינטנט, בלי ליפות את התמונה - וכמו בכול עסק, יש כאן עליות וירידות.

מה שקוסם לי כאן זה לא הנטו שלו - סביר להניח שלא אתה ולא אני לא יודעים אותו - אלא תיעוד של המסע...

Yuval Danieli אמר/ה...

יואב,
הייתי שותף בהרבה מיזמים, בכולם חווינו עליות ומורדות. כולל עסק עם אישתי שכמעט קרס לפני שנה וחצי והיום הוא פי 2! מהתקופה הכי טובה שלו. אין שום עסק שהכל ורוד ותמיד גדל...(אפילו גוגל יעברו סייקל כזה). מה שחשוב זאת הדרך והיחס אליה. הסקרנות הרגה את החתול והציניות את היזם...(פתגם סיני תיק :-)

Unknown אמר/ה...

שלום לכולם...

מארק, תודה על הלינק ועל המחמאות.

יואב,
כמו שאתה אומר, היו לי ימים מאוד יפים והיו לי ימים פחות יפים, אבל בניגוד לדעתך, כן יצאתי מורווח בסוף, ואפילו בסכום נאה מאוד. מאוד-מאוד... וכך אני גם ממשיך להיות...

שיהיה המון בהצלחה לכולם,
-יגאל.