יום שני, 4 באוקטובר 2010

Keep your karma clean - "ההיגיינה של שבעת הגופים"

אחת המסקנות החשובות ביותר של מודל שבעת הגופים שדיברתי עליו בשני הפוסטים הקודמים, זה הרעיון של "ההיגיינה של שבעת הגופים"...

כן, כן, היגיינה...

או כמו שהיה אומר ידיד שלי:


   "...Keep your karma clean"


תחשבו על זה - מאז שהיינו ילדים קטנים לימדו אותנו – או אולי אילפו אותנו :-) – את הרגלי ההיגיינה הפיזית – החל מגמילה מחיתולים, דרך שטיפת ידיים, מקלחת וצחצוח שיניים, ועד מיומנויות "מתוחכמות" יותר, כמו השימוש בדאודורנט.

היום רוב האנשים בעולם ה"מתורבת" לא יעלו על דעתם לעבור יום בלי מקלחת או צחצוח שיניים – ההרגלים הללו של היגיינת הגוף הפיזי נראים לנו טבעיים ומובנים מעליהם.

אבל מה לגבי היגיינה של ששת הגופים האחרים? 

  • כיצד אנו שומרים של זרימה תקינה של אנרגיה בגוף האתרי?
  • או "מתנקים" באופן קבוע מהרגשות ה"רעילים" (גוף אסטרלי)?
  • או שומרים על מיקוד וצלילות מחשבתית (גוף מנטאלי)?
ואם ניכנס אל ה"שלישייה העליונה", השאלת היגיינה הופכת לעוד יותר מעניינת:
  • איך יוצרים ושומרים על האיזון בין שליטה על המתרחש וגישת letting go , או - בשפה ציורית יותר – איך שוחים בזרם החיים בלי להיסחף איתו?
  • כיצד מטפחים על תיאום והרמוניה בין הצרכים וערכים השונים בחיינו?
  • ואולי השאלה החשובה מכל – כיצד "שומרים על ניצוץ", החיבור הפנימי העמוק אל "משמעות החיים הפרטית" שלנו, אל היעוד שלנו?
זה נראה לא פחות חשוב מלשמור על שיניים נקיות, אבל בכנות – מי מאיתנו כבר הפך את זה להרגל יומיומי?

וכמה אנשים שלא ייצאו מהבית בלי דאודורנט, לא רואים שום דבר מוזר בלצאת מהבית במצב רוח רע?

או שדואגים לצחצח שיניים לפני השינה, ולא חושבים על האפשרות של לעשות גם "ניקיון" במחשבות?

ואני לא רוצה אפילו להתחיל עם ה"שלישיה העליונה"...

האבחנה הזאת הייתה אחת הסיבות שהניעו אותי לפתח את טכנולוגיית M-focusing , קודם כל לשימוש אישי שלי. חיפשתי כלי פשוט, שלא לוקח הרבה זמן, לשמור על "הניקיון הפנימי". חיפשתי כלי שייתן תוצאות ברורות ויהיה קל להתמיד איתו, כי במשך השנים למדתי על בשרי ש "מה שלא יהיה פשוט – פשוט לא יהיה".

אחרי שנים של התנסויות וניסויים, של לימוד והוראה, של שימוש יומיומי מלווה באנליזה מעמיקה של המנגנונים הפועלים, אני מרגיש שהשיטה הגיעה היום לבגרות.

מה שלא פחות חשוב, מצאתי גם דרכים אפקטיביות ללמד את השיטה בצורה שפונה בצורה מאוזנת לשני הצדדים שלנו - החוויתי (חצי המוח הימני) והאנליטי (חצי המוח השמאלי) – וכך ליצור תהליך לימודי עמוק ואפקטיבי במיוחד.
אחרי הסדנה שהעברתי אחרי ראש השנה, אנשים רבים שאלו אותי מתי מתכננות הסדנאות הבאות, אז "הרי החדשות":

הקורס הבא בצפון יפתח ב-26 לאוקטובר בשיתוף עם רשת מתנ"סים של נשר – לפרטים על הקורס לחצו על התמונה משמאל 


לקבלת מידע נוסף על הקורס אתם מוזמנים להשאיר את הפרטים שלכם ואחזור אליכם בהקדם האפשרי:

שם
טלפון
דואר אלקטרוני

אחריות: מכיוון שאני בעצמי לא אוהב "לקנות חתול בשק",  אני נותן לכל המשתתפים אחריות מלאה ל-30 יום, על מנת לאפשר לכם לקחת חלק בקורס בלב שקט.

זאת אומרת שאם אחרי הקורס מישהו ירגיש שלא קיבל תמורה מלאה לשכר לימוד ששילם, הוא יוכל לפנות אלי תוך 30 יום אחרי הסדנה וכספו יוחזר לו בלי שום שאלות נוספות.

שימו לב!

המארגנים של הקורס התנו את קיומו בהרשמה של 15 אנשים לפחות, לכן בקשה לי אליכם – אם אתם רוצים לקחת חלק בקורס, אנא תתקשרו בהקדם האפשרי להיכל התרבות נשר, טל' 04-8210875, ותסדירו איתם את ההרשמה .

נ.ב. הקוראים מן "המרכז הרחוק" – לא שכחתי אתכם, אני מחפש עכשיו מקום מתאים ומתכנן לפתוח קורס נוסף בתחילת נובמבר.

:

7 comments:

Unknown אמר/ה...

אחלה פוסט,

"וכמה אנשים שלא ייצאו מהבית בלי דאודורנט, לא רואים שום דבר מוזר בלצאת מהבית במצב רוח רע?
או שדואגים לצחצח שיניים לפני השינה, ולא חושבים על האפשרות של לעשות גם "ניקיון" במחשבות?"

תודה לך על ההבחנה המדוייקת.

אנונימי אמר/ה...

בהזדמנות זו אחדד ואחריף את השאלה.
"וכמה אנשים - או בעיקר נשים שדואגות לכביסות/כלים/רצפה נקיים מעולם לא ניקו את גופם הפיזי והאנרגטי מבפנים????"
יש לי על האפשרןת הזו תשובה.
ואני נותנת אותה למען הציבור מתוך מניע של מצוות "אהבת ישראל" כי כסף לא ייצא לי מההודעה.
מיטת עיסוי טרמי CERAGEM MASTER מוזמנים להכנס לאחד ממרכזי ההדגמה בחינם 1599550009
שנה מבורכת ונקייה
טלי כהן

אנונימי אמר/ה...

אני חוזרת על הבקשה שלי - הדרכה כיצד יופיע שמי בכותרת במקום אנונימי
טלי כהן

אילנה אמר/ה...

כוסית אקונומיקה על הבוקר פותרת יופי את הענין.וברצינות למה לחשוב עלינו במושגים של ליכלוך או נקיון?מהי מחשבה נקייה?נקייה ממה?ואם יצאתי מהבית במצב רוח רע אז....?

Unknown אמר/ה...

אילנה, את מעלה כאן שאלה מצוינת...

בשבילי הדבר העיקריכאן זה עניין בחירה - אם יש לך אפשרות להשפיע על איך את מרגישה, במה היית בוחרת?

אילנה אמר/ה...

אולי אין בחירה על איך להרגיש,הבחירה היא על האופן לעשות עם זה.אי אפשר לבטל את הלא מודע,והלא מודע מלוכלך,ממזר.

Unknown אמר/ה...

אילנה, אני לא מדבר כאן על "ביטול הלא מודע" (ובטוח גם לא על התעלמות ממנו או הדחקה)...

ונניח לרגע שהאופציה שאני מדבר עליה אפשרית - כלומר יש דרך להשפיע על איך את מרגישה - מה היית בוחרת להרגיש?