יום רביעי, 7 במאי 2008

אם תרצו, אין זו אגדה...

היום בבוקר כשישבתי במדיטציה שמעתי צפירה.

שלא כמו בפעמים קודמות שהצליל הזה צרם לי וגרם תחושה של אי נוחות, הפעם זה היה אחרת.

הפעם פתאום נפל לי האסימון, פתאום הבנתי את המסר העמוק של מי שהחליט לשים את יום הזכרון מיד לפני יום עצמאות - המסר שעצמאות זה לא דבר מובן מאליו...

ברגע שאנחנו תופסים את המחיר ששילמנו, פתאום עצמאות מקבלת ערך מוסף - הכאב שלפני מחדד את השמחה שאחרי, פתאום אנחנו מוצאים את עצמנו אומרים תודה על מה שיש לנו - כי זה ממש לא ברור מאליו.

והיה עוד דבר שהתבהר לי היום...

הבנתי את כוחו של בן אדם אחד ליצור חזון ולהשפיע על העולם.

אותו אדם שפירסם ב1902 ספר ועל דף השער שלו שם את המוטו Wenn ihr wollt, ist es kein Märchen, שאנחנו רגילים לתרגם כ"אם תרצו, אין זו אגדה", אך התרגום המדויק יותר הוא "כשתרצו, אין זו אגדה"

זהו כוחו של החזון, שאין בו "אם" אלא רק "כש" - שיש בו בטחון מלא שזה רק שאלה של זמן, עד שהחזון יתממש.

זהו כוחו של החזון לשנות את העולם נגד כל הסיכויים...
זהו כוחו של החזון לסחוב אחריו אנשים למרות הפחד והספקות...
זהו כוחו של החזון לגרום לנו לפעול ולהיות מוכנים לשלם את המחיר.

אחד המורים שלי לימד אותי פעם על ההבדל בין אנשי חזון לבין אנשים בינוניים:

אנשי חזון מאמינים, לפני שהם רואים.
אנשים בינוניים צריכים לראות, כדי להאמין.

בשנת 1963 - אותה שנה שבה כנסת חקקה את חוק יום הזכרון - מרטין לוטר קינג נאם את הנאום המפורסם שלו "יש לי חלום":

"אני אומר לכם היום חברים שלי שלמרות הקשיים איתם עלינו להתמודד היום ומחר, עדיין יש לי חלום...

יש לי חלום היום...

עם האמונה הזאת נוכל לחצוב אבן של תקווה מתוך הר של יאוש. עם התקווה הזאת נוכל להמיר את הסכסוכים הצורמים של האומה שלנו אל תוך סימפוניה יפיפיה של אחווה. עם התקווה הזאת נוכל לעבוד ביחד, להתפלל ביחד, להיאבק ביחד, לעמוד על החופש שלנו ביחד, תוך ידיעה שיום אחד נהיה בני חורין"

כן, יש מחיר לחזון, יש מחיר לעצמאות, יש מחיר למימוש עצמי ולהגשמה, אבל עבורי המחיר מתגמד מול המחיר של להתפשר, של לשקר לעצמי, של לרמות את עצמי אל תוך חיי בינוניות.

זאת הסיבה שאני כותב את השורות האלה ובכך מזכיר לעצמי "יש לי חלום היום"
זאת הסיבה שאני מזמין גם אתכם לשאול את עצמכם "מהו החלום שלי?"

חג עצמאות שמח!

:

8 comments:

Dan Gershinsky אמר/ה...

חג עצמאות שמח!

זה היה מאמר מעולה


איזה מדיטציה אתה מתרגל?
דהיאנה של יוגה אני מניח?

Unknown אמר/ה...

צריך לתרגם ולהפיץ.
מקווה שיהיה חזון משותף לכולם, לכיוון השלום והשלווה.
חג שמח :)

ד"א, הבלוג הלא מעודכן שלי:
rgersh.blogspot.com

Unknown אמר/ה...

וואוו, מצוין, תודה.
חג שמח.

Unknown אמר/ה...

מארק,
הוקסמתי לקרוא את הבלוג על העצמאות,
העברתי לידידי בתקווה שזה לא יהיה בחזקת הגדה.

בהצלחה
ניסים

Moshe Style אמר/ה...

מארק שלום,

אכן דברים מחזקים,

עלה והצלח

משה כהן

moranpob אמר/ה...

פשוט כיף לקרוא כל מאמר שלך!!
תודה

Unknown אמר/ה...

מילים עם השראה
תענוג לקרוא
אורית

ilan אמר/ה...

אהבתי ומאוד נגע לליבי ...העניין על הצפירה כלכך נכון.
אני יודע, שיש עוד הרבה דברים מן הסוג הזה בארצנו וגם בארצות אחרות!
אותם מוחות דואגים לזה שכך יהיה!
תמיד כעסתי על שכך העולם מתנהל.
עכשיו שאני קורא הרבה חומר ממך נשאר לי רק לקוות שעוד הרבה ילכו בדרכך ויגיעו לתובנות שכאלה.
זוכר את המנגינה שהיתה תמיד לפני החדשות של תשע?
אני באמת מקווה שהחזון שלך יתגשם!!!
בשנת 1992 קראתי את הנבואה השמיימית
ואני חושב שזה באמת מתחיל...