יום רביעי, 7 ביולי 2010

למה אני מקנא ב-Amy MacDonald?

לפני כמה שנים תרגמתי קטע מההמנון של בוב דילן - "The Times They Are A-Changin'":

אנא תקשיבו, הורים יקרים,
אל תשפטו, אם אינכם מבינים.
ילדים שלכם מזמן עצמאים
והדרך שלכם מתיישנת.
לפחות אל תפריעו, אם אינכם עוזרים
הזמנים משתנים ללא הרף

היום בבוקר, כשהסעתי את הנסיכה הקטנה למטפלת, הקשבתי לדיסק של Amy MacDonald - זמרת סקוטית מדהימה שגיליתי לאחרונה, וכשהגעתי לשיר "Youth of today", הייתה לי תחושה מוזרה של דה-ז'ה-וו:




אולי אילו היית בחוד החנית,
הייתי מקשיבה למה שיש לך להגיד
אבל מה אתה כבר יכול?
חושב שאתה חשוב וגדול
ממני...


אבל אתה ממש לא!
לא יודע דבר על צעירים של היום,
אבל את דעותיך מטיח
בלי בושה בראשי כל היום


ואתה אומר
"ילדיי - הם שונים,

ילדי ילדיי – הם אשמים
ואתה אומר
בזמני היו נימוסים
אבל אלה הם ימים אחרים,
לא שלך! לא יותר!
...

ואולי לו היה לך דעה אמיתית,
הייתי מקשיבה למה שיש לך להגיד,
אבל אלה הם רק רגשות חד-צדדיים
שפשוט עומדים בדרכי...

המילים האכזריות הללו שולחות אותי הישר לסוף שנות "העשרה" שלי ומעבירות בי צמרמורת...

ויחד עם הצמרמורת אני חש צל של קינאה...

קנאה של מישהו שאומר לעצמו "הלוואי עליי העוצמה והכנות הזאת, האומץ להגיד את הדברים בצורה הכי פשוטה וישירה, מבלי לפחד להיראות נאיבי..."

אז אולי ההיסטוריה באמת הולכת במעגלים,
ואולי צדק קהלת  באומרו "אין חדש תחת השמש"...

ואולי זאת בדיוק הסיבה למה השיר הפשוט הזה תופס אותי כל כך עמוק בבטן...

1 comments:

אנונימי אמר/ה...

היי דוק !
איזה מרענן זה ... פשוט כיף, גם כזה שמשאיר חותם !
בהחלט מילים כדורבנות אך בעצם הווידוי שלך על הקנאה גם אני מקנא ... בך :)

עשה חיים בטיול
אלדד