יום חמישי, 26 באוגוסט 2010

אפשר לבקש מכם קצת עזרה?

אני חושב שלכל אחד מאיתנו יש "שריטות אהובות" - אתם יודעים,  חלקים באישיותנו שאנחנו לא ממש אוהבים ואולי גם לא כל כך משרתים אותנו, אבל עדיין קשה לנו לשחרר - הם היו שם מאז שאנו זוכרים את עצמנו, מרגישים חלק אינטגרלי ממי שאנחנו, וכשמישהו מעז להעיר לנו עליהם, הוא מסתכן בתגובה - "עזוב אותי, ככה אני!".

מבין השריטות של עבדיכם הנאמן מקום של כבוד שמור ל"אני יכול לעשות הכל לבדלא צריך עזרה של אף אחד!"

פעם החלק הזה די ניהל אותי, אבל היום... בואו נגיד, אני עובד על זה :-) .

חלק חשוב מהעבודה הזאת הוא ללמוד לבקש ולקבל עזרה, והיום החלטתי שהגיע זמן לקצת תרגול...

לקראת ראש השנה מצאתי את עצמי במצב קצת מפתיע - יש לי יותר מדי רעיונות לפוסטים ולסדנאות לשנה הבאה וקצת קשה לי לבחור.

אז כדי להתמקד, הייתי רוצה לבקש את העזרה שלכם - אשמח מאוד לקבל את תשובותיכם לשלוש השאלות הבאות:

  1. איזה תחום בחייכם הייתם רוצים לשפר יותר מכל?

  2. מהו האתגר הכי גדול שלכם כיום?

  3. אם הייתם מחליטים ללכת לסדנת או אימון אישי - מהו הדבר הכי חשוב שהייתם רוצים להפיק משם?
כמו כן, אם יש לכם דברים ספציפיים שהייתם רוצים לקרוא עליהם בבלוג או ללמוד בסדנאות שלי, אתם כמובן מוזמנים לכתוב גם אותם.

תודה מראש על העזרה...

:

12 comments:

ישראל אמר/ה...

בתור בוגר הרבה מאד סדנאות, ספרים חכמים במשך כעשרים שנה... (האחרונה היתה NLP)אני מוצא עצמי חושב שאולי זאת השאלה המרכזית -איך אם בכלל עושים את הטרנספורמציה המיוחלת? מהו הסוד אם הוא קיים בכלל?...אולי זאת הסדנה החשובה באמת?!אולי זאת
"האמא " של הסדנאות?!"
האם יש בכלל קיצורי דרך?האם זו לא אשליה?

Unknown אמר/ה...

ישראל, אני חושב זה ממש "חם" :-)

למה אתה מתכוון בדיוק ב"הטרנספורמציה המיוחלת"? איך אתה רואה את התוצאה שלה?

אנונימי אמר/ה...

היי דר', זו רויטל...
התחום בחיי שהכי אני רוצה לשפר הוא התחום הכלכלי- עסקי, התקדמתי בו רבות ואני עדיין שואפת ומייחלת לעוד, אני מאמינה בעצמי שאוכל להגיע רחוק!
האתגר של חיי הוא בדיוק הפוך משלך... כל חיי נתמכתי ונשענתי על אחרים, בכל תחום שהוא, לכן האתגר שלי הוא היכולת לעשות את זה לבד והיכולת להחזיר למי שנתן וגם למי שלא...
בסדנה הייתי רוצה ללמוד כיצד להצליח סופית בנ"ל.
תודה רויטל.

נעמה אמר/ה...

הי מארק!
תודה על השאלות שאתה שואל. הן נראות פשוטות במבט ראשון - ואולי הן באמת פשוטות. אבל איכשהו כוללות את הדבר הכי חשוב בעיני כל אחד ברגע המסויים הזה.
ומה שחשוב לי אני חושבת זה לדעת לחלוק מעצמי כמה שיותר עם בן הזוג שלי. לדעת להיות זוג באמת. בשבילי זוגיות זה דבר יחסית חדש- כלומר לא חוויתי זוגיות באינטנסטיביות כזאת אף פעם, והרבה פעמים אני מרגישה שאני לא נותנת מספיק מעצמי לקשר.
לא יודעת אם יש סדנא ספציפית בכיוון הזה. טוב, בכל מקרה אני במדריד ולא יכולה להשתתף אבל באופן תיאורטי. תודה!
נעמה

אנונימי אמר/ה...

היי מארק,

לדעתי התחום האישי הוא הכי חשוב, לפחות בשבילי אני בטוחה שכמוני יש הרבה אנשים שלא ממש בטוחים מהם רוצים מהחיים שלהן ומעצמם ואלה שחושבים שמכירים את עצמם לא באמת מכירים כמו שהם חשבו, זה כמו הסיפור על המראה שמראה לך מי אתה באמת והרבה אנשים גילו שהם לא מי שהם חשבו. בכל מקרה לדעתי מה שחסר בסדנאות זה "שיעורי בית", משהו מעשי שהם צריכים לעשות ולחזור עם תשובות למדריך או לסדנא שניה... הרבה פעמים דבריפ פשוט נשכחים אבל כשאתה פעיל לגביהם זה נכנס פנימה...

מקווה שעזרתי

תמי

שירה אמר/ה...

היי מארק, ביקשת תשובות אז הנה הן התשובות שלי:

1) התחום הבוער ביותר לשיפור אצלי זה הקריירה, כי אז יהיה לי שיפור בדברים נוספים......

2)האתגר הכי גדול שלי זה לעבוד במה שאני אוהבת, כך שזה לא יהיה בעבורי עוד יום עבודה אלא עוד יום של כיף...

3)הייתי רוצה הכי הכי הרבה מאימון אישי או סדנא את מה שחסר לי הכי הרבה: תמיכה תמיכה ושוב פעם תמיכה........לאזור אומץ ולגעת בהצלחה עצמה ולא לסגת ברגע האחרון ולהוכיח לכלום שהנה אני באמת כישלון.......וכן גם לבקש עזרה אני לא יודעת עד עצם היום הזה.....

מקווה שעזרתי לך....... שנה טובה ומלאה סיפוקים והצלחות..

אנונימי אמר/ה...

1.איזה תחום בחייכם הייתם רוצים לשפר יותר מכל?
-להשיג דברים יותר בקלות ועם פחות מאמץ

2.מהו האתגר הכי גדול שלכם כיום?
-אני יותר מדי מתאמץ....


3.אם הייתם מחליטים ללכת לסדנת או אימון אישי - מהו הדבר הכי חשוב שהייתם רוצים להפיק משם?
- כפי שכתבתי למעלה: להשיג דברים יותר בקלות ועם פחות מאמץ....

אנונימי אמר/ה...

Sim

מענה לשאלות :
1 . שיפור יכולת מכירתית .
2. מציאת/יצירת מקורות הכנסה ללא תלות בגיל,מיקום,אנשים אחרים ( כדוגמת אנשי " שואבי אנוש " למיניהם).
3. סדנאות פרקטיות ו ממוקדות לנושאי סעיפים 1 ו- 2 .

אנונימי אמר/ה...

שלום מארק,
אף פעם לא היתי בסדנאות שלך אבל היתי רוצה לדעת יותר על דחיינות ואיך נפתרים ממנה, על ניהול זמן ועל איך באמת מספיקים לעשות את כל מה שמתכננים (אני טובה בלתכנן אבל בדר"כ זה מסתיים רק בתכנון עצמו). היתי רוצה ללכת לסדנא ולצאת ממנה עם יותר אמונה בעצמי ויכולת לנהל את הזמן שלי קצת יותר טוב.

אנונימי אמר/ה...

שלום מארק
אני כבר כמעט חמש עשרה שנים אלמנה. מאז לא באמת פגשתי בזוגיות חדשה. הייתי שמחה להיות בסדנה שתעזור לי להתכוונן בכדי לאפשר לזוגיות חדשה וטובה להגיע לפתח ביתי.
תודה ובהערכה
אביב.

אנונימי אמר/ה...

זמן הווה היא התשובה לכל השאלות הללו.היכולת להשאר לחלוטין הזמן הווה בכל רגע נתון, בכל מצב, ביחד עם ההתבוננות והתוקף הפנימי שהדבר מעניק.
ישנן דרכים רבות לתרגל ולתחזק זאת, חלקו טובות יותר וחלקן תלויות האדם ומצבו.
אגב, אם כבר אני מעירה,אני קוראת קבועה מזה זמן דיי רב. תודה לך על הכל. בנוסף רציתי לשאול, אני מנסה לסייע לידיד שנמצא בכלא ולא יכול להשתתף בסדנאות וכו' - האם אתה מכיר דרך טובה להתמודדות עם סיוטי לילה חוזרים המשחזרים מצב אמיתי שקרה?
אשמח לעזרה או הפניה בכיוון. שוב תודה

Unknown אמר/ה...

עצם העובדה שהסיוטים הללו חוזרים על עצמם מצביעה על זה שהאירוע מחזיק "מטען רגשי" חזק שהגוף לא מצליח לשחרר.

הוא צריך להתחיל למוסס את המטען הרגשי שהצטבר שם - בתור התחלה, תדפיסי עבורו את השיעורים של הקורס "שיטת М-Focusing בשבעה צעדים פשוטים" כדי שיוכל לעבוד על זה באופן עצמאי:

http://m-focusing.co.il/?page_id=71