יום שני, 7 בפברואר 2011

הייתי רוצה להתנצל...

לפני כחצי שנה הצעתי לקוראי הבלוג הסכם, אבל היום הבנתי פתאום שלא עמדתי בו ב-100%...

המשכתי להתייחס לכל קוראי הבלוג כאילו אכן "עשו איתי הסכם" ושכחתי שבעצם יש שתי קבוצות קוראים שבשפת הכדורגל אפשר לקרוא להם "הצופים" ו"השחקנים":

  1. רוב הקוראים - "הצופים" - מתעניינים במה שאני כותב, אולי מרגישים שזה מעשיר אותם, אבל  אין בהם מה שנפוליאון היל קרא לו "תשוקה בוערת" לשינוי, ולכן, באופן טבעי לגמרי, הם גם לא מרגישים צורך מיידי ליישם את מה שהם לומדים.
  2. הקבוצה השניה - "השחקנים" - שהיא כמובן הרבה יותר קטנה (אולי 5-10% מכלל הקוראים), הם אלה שעושים את התהליכים שאני מציע, מגיבים, שואלים שאלות, כי בגלל אותה "תשוקה בוערת" הם לא יכולים להתספק בתפקיד  הפאסיבי של הצופה, אלא רוצים "לעלות למגרש"...
עכשיו, חשוב להדגיש שהחלוקה הזאת היא תלוית הקשר וזמן:
  • מישהו שהוא "צופה" בבלוג שלי, יכול להיות "שחקן" מעורב מאוד במקום אחר...
  • מישהו אחר, שלפני זה עשה איתי עבודה אינטנסיבית, יכול להרגיש שעכשיו צריך זמן "לעכל את השינויים"...
  • ומישהו שלישי פתאום יכול "להידלק" מאיזה רעיון שעשה לו קליק ולהחליט "לעלות למגרש"...
בקיצור, שני התפקידים הם חשובים ולגיטימיים, אבל הבעיה היא שעד היום התיחסתי לשתי הקבוצות בצורה זהה...

וזה הפך את הבלוג ללא אפקטיבי:
  • "הצופים" אולי הרגישו "מוצפים" מדי - הן מבחינת תדירות המיילים וכמות המידע, הן מבחינת "רף ציפיות" גבוה לגבי היישום של המידע הזה.
  • מצד שני, חלק מ"שחקנים" התלוננו שחסר להם "תאכלס", שרוצים פחות תיאוריות ו"פילוסופיה" ויותר דברים קונקרטיים שאפשר ליישם באופן מיידי.
אז, דבר ראשון, הייתי רוצה להתנצל בפני כל הקוראים על "טשטוש הגבולות" הזה..

דבר שני, החלטתי שהגיע הזמן לעשות חלוקה ברורה...


בימים הקרובים אני עומד להעלות לאוויר בלוג חדש ל"שחקנים" שבינכם. הבלוג החדש יהיה פתוח אך ורק לקוראים מורשים, שעברו "מבחן רצינות" קטן הבודק את רמת המחויבות והמוכנות להשקיע בתהליך...

כמובן אמשיך לכתוב גם בבלוג הזה, אבל אוריד את התדירות של הפוסטים ואהפוך אותם לפחות "תובעניים"..

הפרטים בקרוב...




:

10 comments:

אנונימי אמר/ה...

אתה כל כך עלית על הנקודה!!! רויטל...

אנונימי אמר/ה...

היי מארק.

כן, הייתי רוצה להיות שחקנית ולא רק צופה.

רונית

אנונימי אמר/ה...

אשמח ל"תאכלס" לא בדיוק הבנתי אותך

אנונימי אמר/ה...

נו...
מה המחיר? כמה לחודש?

אנונימי אמר/ה...

מרק שלום.
כאדם שאינו אוהד כדורגל מושבע ,לעיתים אני תופס את הצופים המגיעים למגרש כחלק מכריע מתוצאות המשחק -כלומר ,מהו המדד המבחין בין צופה לשחקן/לשחקן ספסל /סגל קבוצה וכו' .מהו המשחק של כל אחד ואחת מהגורמים האלה ? בהחלט עלית על נקודה מעניינת ששוה להרחיב עליה ולבחון אותה .

יעקוב אמר/ה...

שלום מרק עצם האמירה חשובה כדי שכל אדם יבחן את עצמו,ואולי בשלב הבא אפשר לנהל את הדיאלוג גם מבלי לתת תווית לפי ה"פילטר שלנו" [האם אפשר לומר שיפוטיות ?]
בברכה יעקוב

יעקוב אמר/ה...

שלום מרק בהמשך לתגובתי המוקדמת עלתה בי מחשבה נוספת בעקיבות טלפון שקיבלתי מלקוח שהתקשר ושיתף אותי עד כמה הם נהנים מהעבודה שביצעתי עבורם אתמול, ואז חשבתי שאתה משקיע מחשבה ואנרגיה כדי לשפר את התהליכים שאתה מציע, וה"רצינות " של המשתמשים זו האנרגיה החוזרת שיכולה לשמח.????
בברכה יעקוב

אנונימי אמר/ה...

חבל...אכן מרגיש כמו שיפוטיות..... אני לא חייבת להוכיח כלום כדי להחשב בעיניך שחקנית או צופה..... אלכס זיו המקסים שולח לי, דרך אתר "הסוד" כבר יותר משלוש שנים מאמרים מקסימים ומעוררי השראה, חינם לגמרי. המאמרים הללו, בהדרגתיות, עשו את שלהם, והיום אני שחקנית הרבה יותר פעילה ממה שהעזתי להיות לפני כמה שנים. ובכל זאת, מעולם לא נדרשתי להוכחות או למבחני נאמנות כלשהם. אבל תעשה מה שאתה מבין.....

Unknown אמר/ה...

לכל הקוראים המודאגים:

חשוב לי להבהיר שמבחינתי אין שמץ של שיפוטיות בהבחנה בין "צופה" לבין "שחקן"...

אני לא רוצה עדיין לחשוף את פרטי "המבחן", אבל חשוב להדגיש שהבן אדם היחיד שיקבע בכל רגע נתון באיזו תפקיד תהיו זה אתם בעצמכם...

מטרת כל המהלך הזה היא לעשות התאמה טובה יותר של התכנים לאנשים שונים שקוראים את הבלוג בהתאם למידת ההתעניינות והרצון להשקיע וליישם...

קטי טייב אמר/ה...

נכון.ראוי ומעורר הערכה לפועלך ומידת האבחנה .
תודה