יום שני, 14 במרץ 2011

ציד הזאבים


מאז שחזרתי לפני שבוע מסדנת אינטנסיב עם המורה שלי, השיר הזה רודף אותי...

הוא מהדהד עם כל כך הרבה דברים שחשובים לי בשלב הזה בחיי שאני אפילו לא אנסה להסביר, פשוט אתן לזמר הגאון "לשפוך" את זה:



(לתרגום מילות השיר לחצו כאן...)

זוהי ההקלטה האחרונה של ולדימיר וויסוצקי - אחד הזמרים והמשוררים הענקיים של המאה ה-20 - מהופעה שתקיימה מספר שבועות לפני מותו ב-1980.

אחד המוטיבים החזקים ביותר בשיר הוא "הדגלים האדומים" איתם הציידים מגדרים את מרחב הציד - הגבול הכמעט דמיוני שזאבים משום מה פשוט לא מסוגלים לעבור...

 עד שאחד מהם מעיז...

מצחיק שאפילו לזאבים יש אמונות מגבילות...

נ.ב. לאחרונה נתקלתי ב-cover המעולה של ליאור ייני לשיר המופתי הזה - בעיניי הוא עשה עבודה מדהימה:




1 comments:

Unknown אמר/ה...

שלום מארק !
מזה זמן מה הנני מקבל את מאמרך ומתרשם.
פעם לכאן ופעם לשם.!
עד הופעת ולדימיר ויסוצקי.
רוצה לציין כי הנני רבע רוסי בדמי.
והשיר של ולדימיר יחד עם המילים עוררו בי, רגשות שלא חוויתי בעברי.
תודה, ואני חושב שאני מבין את תחושתך בנוגעת לאווירה הכוללת של השיר.

בברכה
בני.